Jelentős lépésnek ígérkezik a belföldi turizmus felélesztésére tett horvát kísérletek közül a CRO kártya június elejei bevezetése. Ahogy a horvátok is hangsúlyozzák, a CRO kártya legtöbb tulajdonságában a magyarországi Szép Kártyához hasonlít és hasonló eredményeket várnak tőle, vagyis emelkedik a hazai turisták költése a horvát a turisztikai szolgáltatásokban.
Hét horvát bank bocsátott ki kártyát, amelyekkel a horvátok vendéglői és szállodai szolgáltatásokat vehetnek igénybe. A vállalatok évente max. 2500 kunát (kb. 116 ezer forint) utalhatnak dolgozóiknak a kártyára adómentes szolgáltatásként.
A kártya bevezetését nagy várakozás övezi. Általános vélemények szerint jó tesz a horvát turizmusnak, főleg a mostani bizonytalan időszakban. Természetesen kritikákat is megfogalmaznak. Egyrészt kifogásolják az elfogadóhely típusok limitálását, például utazási ügynökségek szolgáltatásait nem lehet ezzel fizetni. A legtöbben azt szeretnék, ha ezzel a kártyával online is lehetne fizetni, amely nem lehetséges.
A korábbi magyar-horvát turisztikai tárgyalások egyik eredménye hogy a horvátok szinte lemásolják a magyar Szép Kártya rendszert, a magyarok pedig tanulmányozták a horvátok eVisitor rendszerét, amelyen online jelentenek a szállásadók.